سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند وقت بعد از زایمان میتوان لیپوماتیک انجام داد؟

بسیاری از زیباجویان در مورد امکان انجام لیپوماتیک بعد از بارداری سوال می‌کنند. بیشتر خانم‌ها بعد از بارداری رسوب اضافی چربی در نواحی مختلف بدنشان از جمله شکم، پهلو و ران‌ها را تجربه می کنند و نکته ناراحت کننده اینجاست که برخی از این خانم‌ها با وجود رژیم و ورزش نمی‌توانند حجم چربی‌ها را کاهش دهند. گاهی اوقات حتی ممکن است مقداری پوست آویزان نیز بر روی شکمشان وجود داشته باشد، در این صورت انجام پیکرتراشی بعد از زایمان می‌تواند یک راه حل باشد.

لیپوماتیک شکم و پهلو یک متد مراقبت از زیبایی است که برای از بین بردن توده‌های چربی لجباز در نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود. برخلاف تصور عمومی، لیپوماتیک روشی برای کاهش وزن نیست و در عوض، یک متد موثر برای کانتورینگ است که به منظور بهبود شمایل بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله بررسی خواهیک کرد که مزایای این کار چیست و چند وقت بعد از زایمان می‌توان لیپوماتیک انجام داد .

چند وقت بعد از زایمان می‌توان لیپوماتیک انجام داد؟

اکثر جراحان توصیه می‌کنند که مادران برای انجام لیپوماتیک بعد از زایمان حداقل 3 تا 4 ماه صبر کنند، هرچند که برخی از آن‌ها لازم است 6 تا 9 ماه منتظر بمانند تا شرایط بدنشان برای انجام این متد، مناسب و تثبیت شود. در حالت کلی باید بعد از زایمان صبر کرد تا جمع شدگی پوست تا حد ممکن اتفاق بیفتد و خطرات احتمالی کمرنگ شوند و سپس باقی مانده چربی‌ها را از طریق پیکرتراشی از بین برد. دلیل این تفاوت زمانی این است که دوران بهبودی پس از زایمان در خانم به خانمی دیگر متفاوت است و همچنین عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند در این که چه مدت بعد از بارداری قابلیت انجام لیپوماتیک را داشته باشید، تأثیر دارد. برخی از این عوامل مهم را در زیر می‌خوانیم:

  1. نوع زایمان: اکثر خانم‌هایی که زایمان طبیعی (واژینال) انجام داده‌اند نسبت به آن‌هایی که زایمان سزارین داشته‌اند زودتر مهیای انجام پیکرتراشی بعد از زایمان خواهند شد.
  2. انتخاب سبک زندگی مادر مهم است: مهم است که به عنوان یک مادر و یک کاندید لیپوماتیک، تصمیمات خوبی در مورد بدن خود بگیرید؛ این به معنای درست غذا خوردن و ورزش و استراحت کافی است. تغذیه مناسب قبل و بعد از لیپوماتیک، بر نتیجه این متد تاثیر مثبت خواهد گذاشت و بلعکس.
  3. میزان مناسب خاصیت ارتجاعی پوست: آن دسته از خانم‌هایی که به تازگی زایمان کرده‌اند و از خاصیت ارتجاعی مناسبی برخوردارند، زودتر از سایرین می‌توانند لیپوماتیک بعد از زایمانن را انجام دهند، زیرا روند بهبودیشان سرعت بیشتری دارد.

پیکرتراشی بعد از زایمان طبیعی