سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه تزریق چربی

تزریق چربی به روش نانو فت

تزریق چربی به روش نانو فت یک تکنیک پیشرفته برای پیوند چربی اتولوگ است که در آن مقدار کمی چربی برداشته شده و به سایر قسمت‌های بدن تزریق می‌شود. در این روش تزریق چربی، ابتدا چربی با مقدار کمی لیپوساکشن از شکم یا ران جمع می‌شود و برای از بین بردن مایعات دیگر از آنها پردازش می‌شوند، بنابراین قبل از تزریق دوباره چربی در مناطقی از صورت متمرکز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) یک تکنیک پیشرفته و خاص برای پیوند چربی اتولوگ است که در آن مقدار کمی چربی برداشته شده و به سایر قسمت‌های بدن تزریق می‌شود. در این روش تزریق چربی، ابتدا چربی با مقدار کمی لیپوساکشن از شکم یا ران جمع می‌شود و برای از بین بردن مایعات دیگر از آنها پردازش می‌شوند، بنابراین قبل از تزریق دوباره چربی در مناطقی از صورت متمرکز می‌شود.  "نانو" یا "میکرو" به ذرات چربی بسیار کوچکی اشاره دارد که بطور خاص امولسیون می‌شوند و برای مناطقی با خطوط بسیار تعریف شده استفاده می‌شوند. بهترین نکته در مورد این روش این است که روشی سرپایی، بسیار ایمن، ساده و مقرون به صرفه است. تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) خود یک روش درمانی نوآورانه به عنوان جایگزینی برای بوتاکس است. هزینه تزریق چربی نسبت به روش‌های دیگر بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر است.

تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) چیست؟

شرایط هر کدام از روش‌های انتقال چربی، پیوند میکروفرات، ALMI، تزریق میکرونیزه یا تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) متفاوت است. با این حال، روند همیشه یکسان است. در این روش متخصص و درمانگر چربی را از یک قسمت از بدن استخراج می‌کند و سپس آن را به عنوان "پیوند" به قسمت دیگری تزریق می‌کند. اگر می‌خواهید حجم را در ناحیه پیوند جایگزین کنید تا کانتور یا فرم قبلی و مناسب در آن ناحیه بازگردد، این روش بسیار روش خوبی است. این امر به ویژه در صورت (تزریق در برابر چین و چروک) یا به عنوان درمانی علیه لکه‌های تیره موثر است.

 

ویژگی اصلی تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) در مقایسه با سایر روش‌ها چیست؟

تزریق چربی نه تنها باعث افزایش حجم و ایجاد کانتور شده بلکه باعث جوان سازی پوست هم می‌شود. دلیل این امر این است که چربی خود سرشار از سلول‌های بنیادی مزانشیمی است. سلول‌های بنیادی مزانشیمی (AdMSC) حاصل از بافت چربی برای ترمیم بافت‌ها و قسمت‌های آسیب دیده بسیار مهم هستند. اندازه پیوند و اجزای آن تعیین می‌کند که تزریق چربی یک پیوند میکرو یا نانو چربی است. روش تهیه و اثر پیوند متغیر است. از کانول‌های تزریق نازک برای تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) برای جلوه‌ای بهتر استفاده می‌شود. چربی مورد استفاده در این درمان به پیوند چربی تصفیه شده به نام "نانو چربی" پردازش می‌شود.

مزایای تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) چیست؟

تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) به متخصصین و درمانگرها اجازه می‌دهد تا هنگام تزریق به نواحی کوچک اطراف صورت مانند زیر پلک تحتانی / گونه و خطوط و چین و چروک‌های اطراف دهان، کنترل قابل توجهی داشته باشند. این روش همچنین ضمن افزودن حجم دقیق در جایی که لازم باشد، از بی نظمی‌های کانتور جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، به دلیل اینکه ذرات مورد استفاده در تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) بسیار اندک هستند، در این فرآیند توده‌های چربی را از بین می‌برد که می‌تواند منجر به ایجاد چروک‌های ناخواسته اطراف چشم و برآمدگی‌های کوچک در اطراف دهان شود. همچنین کبودی، درد و تورم کمتری پس از تزریق چربی به این روش به وجود می‌آید که باعث بهبود سریع تر می‌شود. همچنین به دلیل این که این تکنیک به جراح دقت و کنترل بالاتری را می‌دهد، بیماران می‌توانند از نتایج موثر و بسیار طبیعی لذت ببرند. برای بهبود بافت و حجم صورت، تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) به خودی خود انجام می‌شود یا با لیزر صورت همراه است. افزودن چربی به این روش بسیار موثر است تا فاصله بین پلک تحتانی و گونه فوقانی را پر کند.

مزایای تزریق چربی

در تزریق چربی از کدام قسمت از بدن می‌توان چربی برداشت کرد؟

این از یک بیمار تا بیمار دیگر متفاوت است، اما معمولا برای تزریق چربی بر روی صورت از عضلات تحتانی شکم یا باسن برداشته می‌شود.

 

چربی از قسمت‌های مختلف برای تزریق آن چگونه استخراج می‌شود؟

توسط آسپیراسیون چربی یا لیپوساکشن، که یک روش بسیار ساده و بدون درد است و حدود 30-60 دقیقه طول می‌کشد. بسیاری از مراکز درمانی تزریق چربی این کار را تحت بی حسی موضعی انجام می‌دهند و بلافاصله بعد از آن چربی را پیوند می‌دهند. خطرات قابل توجهی در رابطه با این روش وجود ندارد.

 

به کجا می‌توان چربی تزریق شده را پیوند داد؟

تزریق چربی کاربرد زیادی مانند پر کردن خلا زیر چشم، برطرف کردن قسمت‌های تیره پوست، پر کردن چین و چروک و برطرف کردن آنها، برای ناحیه پستان، باسن و جوانسازی عمومی پوست دارد که در آن خطوط ریز و نازک شدن پوست قابل تشخیص است. استفاده از روش تزریق چربی به روش نانو فت (Nano Fat) به طور گسترده‌ای در حال افزایش است.

 

چربی چگونه فرآوری می‌شود؟

بعد از اینکه چربی تزریق شد، می‌توان آن را از مایعات دیگر جدا کرد. سپس در شرایط استریل امولسیون می‌شود. در برخی از مراکز درمانی نانو چربی را با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و سلول‌های بنیادی غنی می‌کنند تا طول عمر و اثربخشی بیشتری داشته باشند.

نزریق ژل

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل برای پر کردن پوست و حجم دهی انجام می‌شود. ژل که بعضا به نام پرکننده‌های بافت نرم نیز نامیده می‌شوند، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست ساخته شده‌اند تا حجم قسمت‌هایی از پوست زیاد و حفره‌های موجود در آن پر شود.

مواد مورد استفاده در ژل‌ها شامل موارد زیر است:

  • هیدروکسی آپاتیت، یک ترکیب معدنی است که در استخوان‌ها یافت می‌شود.
  • اسید هیالورونیک که در بعضی از مایعات و بافت‌های بدن وجود دارد که باعث اضافه شدن مایعات به زیر پوست می‌شود.
  • Polyalkylimide، ژل شفاف و سازگار با بدن است.
  • اسید پولیلاکتیک، که باعث تحریک پوست در ایجاد کلاژن بیشتر می‌شود.
  • میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)، یک پرکننده نیمه دائمی است.

هر یک از این موارد برای درمان علائم مختلف پیری پوست یا چین و چروک طراحی شده است. مدت زمان برای کار و همچنین ماندگاری آنها نیز متفاوت است. برخی از ژل‌ها 6 ماه طول می‌کشد، در حالی که برخی دیگر تا 2 سال یا بیشتر طول می‌کشند تا اثرات خود را نشان دهند. افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام ژل بهترین انتخاب برای آنهاست.

 

کاربرد تزریق ژل چیست؟

انواع مختلف ژل‌ها برای درمان علائم مختلف پیری و چین و چروک و حفره‌های پوستی طراحی و ساخته شده‌اند. بسته به نوع تزریق ژل انتخاب شده، کاربرد آنها ممکن است:

  • حجم لب‌های نازک را افزایش می‌دهند.
  • مناطق کم عمق بر روی صورت را پر کنید.
  • سیاهی یا چین و چروک زیر چشم را، کاهش می‌دهند یا برطرف می‌کنند.
  • زخم‌های پوستی را درمان می‌کنند.
  • چین و چروک‌های موجود بر روی قسمت‌های مختلف پوست صورت را برطرف می‌کنند.
  • برطرف کردن چین و چروک استاتیک که شامل مواردی است که در اطراف دهان و در کنار گونه‌ها وجود دارد. این چین و چروک‌ها معمولا نتیجه از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی در پوست است.

 

عوارض جانبی تزریق ژل

تزریق ژل بی خطر به نظر می‌رسند اما ممکن است دارای عوارض جانبی هم باشند. شایع ترین عوارض جانبی تزریق ژل بر روی پوست عبارتند از:

 

  • بثورات پوستی، خارش یا جوش
  • قرمزی، کبودی، خونریزی یا تورم
  • ظاهر نامطلوب، مانند عدم تقارن، برآمدگی و یا برطرف کردن بیش از حد چین و چروک
  • آسیب پوستی که باعث ایجاد زخم یا عفونت می‌شود.
  • حس کردن وجود ماده پرکننده در زیر پوست
  • نابینایی یا سایر مشکلات بینایی
  • مرگ سلولهای پوستی به دلیل از متوقف کردن جریان خون به منطقه

کلینیک پوست و مو و زیبایی هلیا یکی از معتبرترین و مجرب ترین کلینیک های زیبایی در شمال تهران می باشد.

جهت تماس و مشاوره رایگان با شماره   02122810089  در تماس باشید.

www.heliaclinic.com