سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوارض دریافت مو از بانک موی دیگران

چرا نمی‌توانیم به دیگران مو اهدا کنیم؟ 

ممکن است سوال کنید که چرا اهدای عضو ممکن است اما نمی‌توان فولیکول اهدا کرد؟ در پاسخ باید گفت؛ هنگام اهدای عضو مجموعه‌ای از پروتکل‌های دقیق وجود دارد که باید رعایت شوند. نخست تشابه HLA یا “Human Leukocyte Antigen” بررسی می‌شود. آنتی‌ژن گلبول‌های سفید سیستمی است که به منظور تطابق بین گیرنده و دهنده برای اهدای کلیه، مغز استخوان و … طراحی شده است. این نشانگرهای زیستی منحصر به DNA فرد هستند. سیستم ایمنی بدن این نشانگرهای زیستی را درون سلول‌ها تشخیص می‌دهد و از آن برای تشخیص بافت‌های بدن فرد و بافت‌های خارجی استفاده می‌کند. زمانی که عضوی با HLA مشابه به بدن پیوند زده می‌شود، مادام العمر توسط سیستم بدنی سرکوب می‌شود. به همین دلیل فرد گیرنده باید دائما از داروهای سرکوب سیستم ایمنی استفاده کنند.

داروهایی که در طولانی مدت عوارض مختلفی برای بدن ایجاد می‌کنند. اگرچه این نوع درمان برای بیمارانی که نیاز به عضوهای حیاتی همچون کلیه، کبد، قلب و … دارند مناسب است، اما برای افرادی که مشکل طاسی داند، هیچ توجیهی ندارد. در واقع داشتن مو و رفع طاسی ارزش این چنین عوارض و خطراتی را ندارد.

عوارض دریافت مو از بانک موی دیگران

پیوند مو با استفاده از بانک موی دیگران با توجه به توضیحاتی که در بخش پیشین عنوان شد، امکان پذیر نخواهد بود و در صورت اجرا، عوارض متعددی برای بدن شخص گیرنده به همراه دارد. مصرف داروهای سرکوب کننده‌ی سیستم ایمنی به مرور سرطان زا خواهد بود. علاوه بر این بیماری‌های خطرناک، پیوند مو به این شکل به عنوان عاملی در بروز انواع عفونت‌ها شناخته شده می‌باشد. بنابراین، اگرچه کاشت مو بانک موی دیگران از نظر فنی امکان پذیر است، اما عوارض و خطرات متعددی که در ادامه ایجاد می‌شود، این عمل را غیر ممکن می‌سازد.

اگر بانک موی مناسبی نداشته باشم درمان جایگزین چیست؟

افرادی که به طور کامل طاس هستند، یا دچار آلوپسی پیشرفته و تهاجمی شده‌اند، هیچ بانک مویی در سر ندارند، این گروه از بیماران، برای رفع طاسی خود به هزاران فولیکول نیاز دارند. در چنین مواردی پزشک از سایر نقاط بدن به عنوان بانک مو استفاده می‌کند. نقاطی از بدن مانند بازوها، پاها و سینه بررسی می‌شوند و در صورت مناسب بودن شرایط فولیکول‌ها می‌توان از آنها برای پیوند بهره برد. اما اگر این روش پاسخ رضایت بخشی ندهد، همچنان راه‌های دیگری برای رفع طاسی سر وجود دارد. میکروپیمنتیشن پوست سر، استفاده از پروتزهای مو و ایمپلنت مو از جمله‌ی این راهکارها هستند.

درمان طاسی با بانک موی دیگران

اگرچه کاشت مو با بانک موی دیگران از نظر علمی و عقلانی رد شده است، اما همچنان راهکارهای زیادی برای پیوند مو و شانس داشتن موهایی سالم وجود دارد. یک متخصص حرفه‌ای و با تجربه می‌تواند مشورت‌های ارزنده‌ای برای شما داشته باشد. کلینیک زیبایی رز با ارائه‌ی روش‌های درمانی در زمینه‌ی کاشت و ترمیم مو در خدمت شما عزیزان می‌باشد. لذا می‌توانید شرایط خود را با کادر تخصصی این مرکز در میان بگذارید تا بهترین راه درمانی برای شما انتخاب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان در این مرکز بهره مند شوید.

 

https://roz-clinic.com/%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D9%85%D9%88%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86/