سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش نحوه شستن موهای سر بعد از کاشت

شست و شوی مو بعد از کاشت مو احتیاج به آموزش دارد که به احتمال زیاد بعد یا قبل از پیوند مو پزشک متخصص موارد لازم را به اطلاع شما عزیزان خواهد رساند. برای اینکه فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب نبینند و عملیات کاشت مو موفقیت‌آمیز باشد باید در یادگیری تمامی مراحل آموزش نحوه شستن موهای سر بعد از کاشت دقت بالایی داشته باشید. از جمله مهم‌ترین مواردی که در هر یک از مراحل کار باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • مرحله اول

مرحله اول شستن موهای سر بعد از کاشت مو با باز کردن دوش آب همراه است. هرگز قبل از تنظیم دما و فشار آب حمام نباید زیر دوش قرار بگیرید. سعی کنید حتما دمای آب را کاملا ملایم کرده و فشار آب را تا حد ممکن کم کنید. آب داغ و فشار بالا می‌تواند تا حد زیادی به فولیکول‌های مو شما آسیب جدی وارد کند.

  • مرحله دوم

بعد از اینکه کف سر خود با آب مناسب و تنظیم شده خیس شد نوبت به شست آن با شامپو مخصوص می‌رسد. حتما شامپو مناسب مو کاشته شده که توسط پزشک تجویز شده را تهیه کرده و قبل از ریختن آن بر روی موها درون ظرفی با محتوای آب رقیق کنید. از کف شامپو برای شستن موها به جای تماس مستقیم شامپو با موهای خود استفاده کنید.

  • مرحله سوم

بعد از اینکه کف شامپو مخصوص را بر روی موهای کاشته شده ریختید با نوک انگشتان بدون اعمال فشار زیاد شروع به شستن آن‌ها کنید. توجه داشته باشید که ناخن‌ها هرگز نباید به ریشه مو برخورد کرده و باعث آسیب رسیدن به آن‌ها شود.

  • مرحله چهارم

بعد از اینکه شستن موها تمام شد نویت به آبکشی آن می‌رسد. آبکشی موها باید همانند مرحله اول با آب ملایم و فشار پایین انجام شود. از اعمال هر گونه فشار به مو یا کندن زخم‌ها زیر آب جدا خودداری کنید.

  • مرحله پنجم

آخرین مرحله مربوط به خشک کردن موها است. در این مرحله سعی کنید از حوله‌ی کاغذی یا حوله‌ی آشپزخانه بدون اعمال فشار به کف سر موهای خود را خشک کنید. اگر برایتان اهمیت چندانی ندارد بهتر است کمی حوصله به خرج دهید و اجازه دهید موها به حالت طبیعی خشک شوند. هرگز نباید از سشوار برای خشک کردن آن‌ها استفاده کنید.

 https://roz-clinic.com/%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%B4%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D9%88/